Nora's värld

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Vad ska man göra?

Av Nora - 7 augusti 2012 13:23

Jag har varit tsm med min pojkvän sen 2004 alltså ungefär 8 år och vi har varit förlovade  i 7 år och bott tillsammans i 6 år. Nästa år tänkte vi att vi skulle gifta oss. Jag var med på det från början men nu när det har gått nästan har gått ett sen jag friade till honom så käner jag inte vill längre inte alls faktiskt. Jag vet inte ens om jag har haft känslor för honom från början heller utan har blvit ihop med honom bara att jag skulle bli tsm med någon.


Hur vet man att man är kär i någon?

Hur vet man att man har känslor för någon?

Hur vet man att den personen är den som man vill leva med resten av livet?


Är tacksam om det finns någon där ute som kan hjälpa med dessa frågor för jag vet varken ut eller in längre ..


En annan sak är att han reser mycket i sitt arbete och jag har fått en känsla av att han är otrogen mot mig men jag vet inte vad de är som gör att han är det men jag har en känsla av det. Jag har frågat honom och han nekar bara och ibland blir han arg på bara för att jag tror det.

Han har vänner som är det mot sina älsklingar så jag har haft i tanken att han kanske också är det. Han har varit det en gång vet jag och då har han sagt att han aldrig mer skulle tänka sig vara det men ska jag verkligen tro på det?


 Han har sagt att han aldrig skulle kunna tänka sig at ha sex med någon som han inte är tillsammans med min härom dagen fick jag vet att han har haft sex med folk han inte har varit tillsammans med och jag vet inte  hur jag reagera. min första tanke var tänk om han är tillsammans med mig bara för att det är bekvämt och sen ar han sex med andra tjejer för med mig vill han inte ha sex med :(  


Jag ska  bara vara till lags och vara hemma och städa, tvätta och maten ska vara klar han kommer och gör jag inte skaer som han tycker jag ska göra, blir han bara arg på mig och skriker åt mig att jag inte gör någoting här hemma utan att det han som gör allt men då kanske jag har gjort saker men inte gjort det  som han vill ha det.


Ska jag vara kvar hos honom?

Ska jag göra slut?

Ska jag leva ensam?

Ska jag leva ihop med honom och hoppas att de är bara en svaka i mitt liv ?


Jag hoppas att ni har orkat läsa hela inlägget och kan hjälpa mig för som jag skrev förut så vet jag inte vad jag vill längre:(


 
 
Ingen bild

Monica

7 augusti 2012 15:28

Hej!
Jag läste inlägget och om du tvekar de minsta lilla, så tycker jag att
du ska göra slut, du kommer säkert att hitta den rätta en dag.
Lycka till.

 
Ingen bild

issa

7 augusti 2012 16:51

Hej! Jag är bara 14 år, men vet ganska mycket om kärlek. Jag har aldrig haft någon, men jag kan försöka hjälpa dig.
Dina frågor: Hur vet man om man är kär? osv. Jag har varit riktigt kär en gång. Först visste jag inte det, men sedan förstod jag. Om han tittade på mig kände jag mig helt varm inombords, jag tror jag t om svettades, jag blev säkert högröd i ansiktet. Jag blev mer blyg i hans sällskap. Det lixom pirrade i magen när jag såg han. Det är givetvis olika från person till person, hur man blir kär. Men det som de flesta upplever är nog, pirr i magen, och att man blir varm inombords, när han/hon tittar på en eller pratar med en. Hur man vet om det är personen man vill leva med i hela sitt liv, kan jag nog inte svara på :/ men jag tror att man bara märker det. Man märker om det känns rätt eller inte.
Om han har varit otrogen en gång, kan det hända att han är det igen... Det är nästan självklart att han nekar otrohet, om ni inte har ett sådant förhållande där ni berättar ALLT för varandra, har inga hemligheter. Och att han jobbar mycket kan vara en täckmantel. Ett tips, läs hans sms när han inte ser, eller kolla i hans bilder. Om du söker på ''hur vet man att han är otrogen'' på google, så kommer det olika länkar till forum, med hur du kan veta att han är otrogen. Du kan kolla på denna länken: http://www.amelia.se/forum/amne/om-man/tecken-pa-otrohet-3778
Om du frågar mig, tycker jag du ska ''spekulera'' lite bland hans saker. Till exempel sms, bilder osv.

Jag hoppas du fick ganska mycket hjälp, fast än jag bara är 14 :)
Lycka till! <3

 
Ingen bild

Anonym

7 augusti 2012 20:06

Känns som om du inte alls längre är bekväm i ditt förhållande. Och du ska absolut inte stanna med honom om du inte är säker på att han är den du vill leva med.. Det känns ävem som om han behandlar dig (Ursäkta mig) som skit, och om det är så här så.. Ja, sätt dig ner med honom på allvar och berätta hur du känner.. Så kanske ni får en vettig förklaring till den andres beteende.

Hoppas dom orden gjorde dig lite klokare, iaf.. Förstod inte riktigt på mig själv.. hehe ;)

 
Johanna

Johanna

7 augusti 2012 22:22

Låter inte som ni har det riktigt bra tillsammans, ni kanske skall ta en paus från varandra och se vad ni verkligen känner för varandra. Inte höras, inte ses. Det är då man verkligen får veta vad för känslor som finns eller inte finns!

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

7 augusti 2012 22:30

Jag kan inte säga åt dig vad du ska göra, men jag tror att du vet inom dig om han är den rätta eller inte. Det är nog ganska lätt att önska att han vore den rätta och därför stanna och hoppas på att det blir bättre och så men.. Blir du glad då du tänker på honom? Det brukar ju vara det första tecknet på att du älskar honom. Tycker det inte låter bra att han skriker på dig för såna saker.. Eller att han har varit otrogen för den delen :/

http://someponythatiusedtoknow.bloggplatsen.se

 
eallo - mode, träning&hälsa

eallo - mode, träning&hälsa

8 augusti 2012 01:17

asså för att veta om jag är kär i någon så brukar jag fråga mig själv det här:
1. ler jag när jag ser hans namn på displayen?
2. tänker jag på honom varje dag?
3. pirrar de av "elektricitet" mellan oss när våra läppar möts?
4. blir jag sådär alldeles "nykär pirrig" när jag ska träffa honom?
5. får han mig att le?

är det ja på alla frågor då är jag nog kär är det nej på någon fråga brukar jag fråga om han verkligen är kär i mig för ibland kan jag ha ja på alla frågor men nej på en och då är jag ändå fortfarande kär i han.. såhär gjorde jag med mitt ex och det visade sig att han inte vart kär i mig längre.. Jag tycker du ska prata med han om hur du känner! Kram! <3

http://eallo.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

8 augusti 2012 09:26

Svårt, kärlek är alltid svår!
Men det låter ju inte bra det där. Du verkar ju helt klart vara väldigt osäker både på honom och på dig själv. Ni har varit i lag en längre tid, det kan inte hända att ni bägge bara håller fast i just bra bekvämligheten. Känn efter! Älskar du verkligen honom, skulle du kunna göra ALLT för honom? Kan du se en framtid tillsammans med honom?

Kär är man oftast bara i början på ett förhållande, men självklart kan dessa "kär" känslor komma långt in i ett förhållande också då och då. Jag själv trodde att jag var kär och att jag älskade mitt ex eller trodde jag väl inte, jag "försökte", vi var i lag i 10 år, vi har även barn i lag. Men dom känslorna som jag hade för honom var mer hat än kärlek har jag insett nu. Jag tycker att du ska se över ert förhållande, prata med honom om hur du känner och be honom vara ärlig både mot sig själv och dig. Ingen mår ju bra av att gå i ett förhållande där ingen av er egentligen vill vara.

Prata med honom om vad du känner. Känns det tungt, skriv ett brev till honom och be honom läsa det och sedan komma till dig.

Någonstans där inne vet du nog vad du vill och hur du känner.

Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

wow

Av Nora - 14 november 2013 23:45

Jag satt och surfade runt på nätet och hamnade på en sida där var en musikgrupp och kollade in dom på spotify och de var ett riktigt bra  band, vill ni lyssna på de så kan ni bara söka på me the tiger och bara njuta tycker jag för de gör jag och bebi...

Av Nora - 29 september 2013 10:38

Jag vet att de har blivit ett långt uppehåll men har haft lite annat för mig..  Som jag inte tänker att ta upp här just nu.. Jag har nyligen blivit aktiv på facebook igen >_< Men jag har inte funderingar kring min gastric bypass som jag var tvu...

Av Nora - 9 augusti 2013 17:51

Ibland kan jag sakna att inte ha en vän som vet när man mår dåligt och behöver prata :( just nu skulle jag behöva det. jag är så trött på att de alltid ska vara jag som hör av mig och när de behöver hjälp då hör de av sig för då duger jag som en klag...

Av Nora - 5 juli 2013 15:28

Jag blir så trött på vissa människor som inte kan förstå att alla inte äter, motionerar/tränar som dom gör. ja jag pratar om folk som faktskt har gjort en GBP och vet hur svårt det kan vara att gå ner i vikt till och med när man gjort en operation, d...

Av Nora - 13 juni 2013 21:30

Då är man gift och jag har aldrig varit såhär lycklig och jag vet nu att jag har gjort rätt som gifte mig med världens bästa fast att jag inte alltid har känt så som ni ser här i bloggen men jag vet att han älskar mig för den jag är och jag älskar ho...

Presentation

Nora är jag, bor någonstans i Sverige och skriver om mina tankar & funderingar i livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards